Försäljningschefen ”Nu tar vi ny sats inför nästa säsong”

Sasha Besirov som ansvarar för försäljningsarbetet i klubben kan blicka tillbaka på ett hektiskt år men han ser redan fram emot nästa säsong.
– Det har på många sätt varit ett fantastiskt år för VSK Fotboll som klubb och vi som jobbar nära näringslivet har känt ett stort stöd, något som vi känner fortsätter när vi nu ska ta oss an en ny säsong, säger Sasha Besirov.

Sasha anställdes som försäljningschef så sent som i mars och har många minnen från den gångna säsongen.

– Jag får börja med att säga att det utifrån mitt säljperspektiv varit mycket bättre än jag någonsin kunnat föreställa mig. Säljteamet nådde vårt högt ställda säljmål, vilket så klart var det viktigaste. Utöver det har vi lyckats samla ihop våra partners runt matcher och andra event där vi umgåtts, gråtit och skrattat om vartannat – precis som man gör när något berör en.

– Sen måste jag få säga att vilken otrolig fest det har varit på våra hemmamatcher, trots många dåliga resultat. Nu har vi verkligen fog för att säga att västeråsarna har tagit VSK till sina hjärtan.

Arbetet med att förbereda nästa säsongs säljarbete har pågått länge och sedan en tid tillbaka träffar säljteamet partners inför nästa säsong.

– I våra förberedelser har vi skruvat på några saker i vårt utbud, men på det stora hela jobbar vi ungefär som i år med att förlänga och knyta nya samarbeten. Inför nästa säsong blir det förstås viktigt att prata om den resa som vi är på som klubb. Hur alla verksamheter jobbar framåt mot sina mål och tar steg efter steg att göra allt lite bättre hela tiden.

– På många sätt är jag och säljteamet (Carolin Breed och Niklas Karlsson) bättre förberedda inför det som komma skall med årets erfarenheter i bakfickan, säger Sasha Besirov.

Utifrån de ni hunnit träffa, hur är reaktionen hos våra partners?

– Det är kanske lite för tidigt att säga generellt. De vi träffat är dock positiva till VSK och att fortsätta vara med klubben på resan. Våra partners upplever över lag att vi har en intressant produkt att erbjuda.

– Vi har väl alla fått smak på allsvenskan och vill dit igen. I våra samtal är vi tydliga med att styrelsen inför nästa säsong uttalat att förutsättningar skall ges för att skapa ett slagkraftigt lag som har potentialen att gå upp igen.

Nu när säljarbetet sätter igång, har ni några nyheter till våra partners (och oss andra) inför nästa säsong?

– Vårt partnernätverk som vi startade inför säsongen har varit lyckosamt och nu kommer vi utveckla det ytterligare inför nästa år. Vi har ambitionen att nätverket ska bli en naturlig mötesplats för våra partners där vi så klart känner glädje och gemenskap tillsammans men också att vi drar nytta av varandra affärsmässigt.

– Till sist vill jag också nämna klubbens satsning på sociala projekt som vi kommer att lansera under nästa år. Här är våra partners viktiga pusselbitar för att klubben ska kunna axla ett ännu större socialt ansvar, något som vi verkligen vill göra, säger Sasha Besirov avslutningsvis.